三線教室 ONLINE 東京 by 豊岡マッシー

宮古生。首里育。東京在住。イチャリバーズ 三線 二胡 歌 絵画アーティスト 三線とオンライン教室のブログ YOUTUBE配信毎日やってます

時代の流れ 工工四

f:id:TOYOsanshin:20201230130147j:plain


12/30「時代の流れ」web三線教室(工工四)

時代の移り変わりを歌った嘉手苅林昌さんのコミカルな歌ですね。
中国の世の中から日本の世の中。
日本からアメリカ。不思議と変わるよこの沖縄
昔と今では計算も違う。
那覇に行くのも車で座ったまま。
年寄りと若者も着物も同じ
女性は髪を切って鳩の巣のようなパーマだよ

唐ぬ世から大和ぬ世 
大和ぬ世からアメリカ世 
ひるまさ(不思議に)変わたる くぬ沖縄

昔(んかしぇー)銭の計算(さんみん)や
一貫二貫どぅ さびたしが
今や計算までぃ変わてぃ

昔ぬ那覇の行ち戻いん 
歩っちる 我ったーや 行ちゃびたしが
今や居ちょてぃ行ち戻い(車に乗ったっまま)
昔の面影(うむかじ)むる ねーらん


昔 年老(とぅしゅい)と若さしや 
着物(ちん)ぬ模様(あや)っしどぅ分かさびたる
今や差し分かちきららん 
親子(うやっくぁ) むるっ子(くわ) 
ちゅとぅしんちゅ(親子 子供もみんな 同い年の人)

昔 女のたしなみや、髪の長さっし でーびたる 
今や昔とぅうち変てぃ 
生(み)いーとぅる髪んうしちみやい(ばっさり切って)
パーマネントっし けえちじゅらち (縮らせて)
まーん変わらん鳩(ほーとぅ)の巣(すぃ)

あどぅ高靴小や けえくまい(かかとの高い靴をちょっと履いて)
ウンブイ コーブイ (コックリコックり)歩っちゅしや 
すっとぅん変わらん 風吹ち鳥(すこしも変わらない ひょろひょろ鳥)

タイトスカートけえ着(ち)やい
ちんしーや(着物の裾) 尖らち 尻まぐらち(お尻シワにして)
まーん変わらん七面鳥

何時までぃ心や十七、八、
眼ぬ子ぬ達(たー)ぬ合点(がてぃん)さん(眼のある子たちが納得しない)
自然(しじん)とぅまぐりてぃ行ちゃびんで(シワになっていく)